måndag 6 september 2010

Sex hos mig

Okej, rubriken blev kanske rätt missvisande, för i kväll ska det inte idkas älskog hemma hos mig! Överskriften är istället tänkt som en blinkning åt programmet Halv åtta hos mig som börjar i kväll - vilket passar väldigt bra eftersom jag ska bjuda Emma på trerätters. Hon fyllde nämligen år i augusti och middagen är min present till henne.
Tyvärr kan jag inte yppa något om menyn ännu ifall min kära gäst skulle råka besöka min blogg innan klockan 18. Jag vill att rätterna ska vara en överraskning för henne.

Däremot kan jag avslöja att jag kände mig som en alkoholist idag när jag var inne på systemet. Hade tänkt köpa ett visst vin och när jag inte hittade det frågade jag en anställd. Det visade sig att vinet helt plötsligt blivit en beställningsvara men den vänliga bolagsmannen upplyste mig om att de skulle kunna ha det hemma om 2-3 dagar. Jag avböjde tacksamt och sa att jag behövde det i kväll varpå han utbrister "PÅ EN MÅNDAG?" som om jag vore värsta suputen.
Men alkisstämplar är sånt man får ta när det vankas finmiddag på en måndag. Hellre det än att servera cola till... ja, vad det nu än blir!

2 kommentarer:

mami sa...

Lycka till med maten - och vinet(?)
Hälsa födelsedagsbarnet! Kram

vd sa...

Jag måste ju göra nåt när jag har tråkigt å inte kan prata med dig :P därför bloggar jag lite mer än vanligt..