torsdag 7 april 2011

Dag 6 - Min dag

Släpade mig upp ur sängen strax innan sju. Snörade på mig de gamla, uttjänta gympadojorna och lämnade lägenheten för en morgonpromenad. Nu när jag vant mig är det skönt att vara ute och gå i ottan. Jag vaknar till. Det kan dock vara förenat med fara att vandra i nyvaket tillstånd. I morse stod jag nästan på näsan när jag snubblade på järnvägsrälsen som löper över en korsning. Var säkerligen en rolig syn de som satt i sina bilar och väntade vid rödljusen.

Förmiddagen ägnade jag åt mitt examensarbete. Kollade igenom mitt PM och googlade lite förstrött innan jag gick upp till skolan för att träffa min handledare. Vet inte om jag blev så mycket klokare efter vårt möte. Det uppstod snarare mer frågetecken, men det kanske också är bra för nåt?
Mötet följdes av ännu mer plugg och städning.

I kväll har jag varit på box. Himla trevlig träningsform det där. Man får veva med armarna, ta i ordentligt och svettas rejält. Boxning är också en perfekt ventil för eventuella inneboende aggressioner (vilket jag turligt nog inte lider av i dag!).
Efter passet har jag solat och duschat. Nu sitter jag uppkrupen i fåtöljen och ser hockey (!!!). Heja Skellefteå!

Så har den här dagen sett ut.

2 kommentarer:

anja sa...

sitter och läser med olivia i knäet och sen ser hon den stora bilden på dig och säger ANNA :D

Anna sa...

Anja: Naw, va gulligt! Och vilken ära att hon har lärt sig mitt namn :D