torsdag 14 april 2011

Tiburtiusdagen 2009 - och lite framtid

För prick två år sedan gjorde jag min första praktikdag på VK. Då var jag på lokalredaktionen i Lycksele och mitt första uppdrag var att göra webb-tv från djurparken när de släppte ut björnungarna. Det var på darriga ben jag gjorde en intervju med mobilkameran (ja, på den tiden dög det ska ni veta!) omgärdad av journalister från SVT, Västerbottensradion och VF. Minst lika skakig var jag några minuter senare när jag fick en björnunge placerad i famnen som tycktes farligt intresserad av min halspulsåder.

Om sisådär två månader är jag tillbaka på VK igen. När jag gjorde min sista praktikdag för den här gången fick jag veta att jag har fått jobb där. Det är "bara" ett sommarvikariat men det känns väldigt bra. Dels för att jag får komma tillbaka till en arbetsplats jag trivs på, dels för att det innebär en merit i CV:et.
Att djurparker antagligen inte har tid för några presskonferenser under sommartid hamnar också på pluskontot...

1 kommentar:

Emma sa...

Fast du ser ju inte ut att lida precis... ;)
Jätteglad över att du fick sommarjobb! Du kommer att rocka ;D