tisdag 19 april 2011

Fin film och självrannsakan

Jag har sett Water for elephants på bio i kväll med Emma och Sandra. Fin film. Christoph Waltz var helt lysande, den mannen kan sannerligen gestalta ondska på ett sätt som får det att krypa under hunden på mig.

Något annat som fick mig att känna olust var hur grym Waltzs karaktär var mot djuren. Det gör verkligen ont i mig när djur far illa! För sisådär sex år sedan satt jag och grät av ilska när jag såg ett program som hette någonting i stil med "djurpoliserna" och svor på att jag skulle misshandla idioterna som plågade sina hundar.
Jag inser dock att jag är något utav en hycklare eftersom jag äter kött trots att jag är fullt medveten om hur jävlig köttindustrin är. Har faktiskt funderat på att bli vegetarian men det skulle aldrig funka med tanke på vilken meat lover jag är. Får väl försöka övertala pappsen om att börja slakta igen så att jag vet att djuren har haft det bra innan de hamnar på tallriken...

Nej, nu svävade jag visst iväg. Water for elephants var det. Väldigt bra film som sagt, se den!

Inga kommentarer: