söndag 24 april 2011

Kattligt sällskap

I helgen kamperar jag ihop med Berit the cat. Jag ger henne mat, vatten, medicin mot hennes inflammation i benet och kärlek. I utbyte får jag dela lägenhet med henne under hela påsken.
Tyvärr är detta min arbetshelg och jag hinner därför inte hänga så mycket tid med Berit, vilket leder till att hon är väldigt efterhängsen när jag väl kommer hem. Hon följer verkligen varje steg jag tar. För en stund sedan satt jag och tandtrådade vid köksbordet och under hela proceduren var det en viss liten varelse som strök sitt ansikte mot mitt. Mys.

Nu ligger vi båda i sängen, jag på huvudkudden och Berit vid fotändan. I kväll hade hon den goda smaken att inte lägga sig på mina fötter likt igår. Däremot snarkar hon väldigt ljudligt redan och jag tänker göra detsamma nu eftersom jag ska upp i ottan.
God katt! Höhö.

Inga kommentarer: