lördag 2 juli 2011

Me and mr Sourcream

Alla Lycksele-/Umeå-/Skellefteåbor befinner sig antingen på Wheels, Stadsfesten eller Storumandagarna i kväll. Det är åtminstone vad mina norrländska Facebookfellows gör gällande i sina statusuppdateringar.
Själv har jag spenderat aftonen på soffan med chipssmuliga fingrar och ögonen vilande på easy A (bra film för övrigt!). Men jag är inte bitter för det. Tvärtom känner jag mig väldigt nöjd över denna kvällsaktivitet för det var verkligen jättelänge sedan jag bara låg hemma och såg film. Jag räknade ut att senast det skedde var nog 20 maj, men det där kan man inte veta så noga.

Om jag hade fått välja en annan, realistisk plats att befinna mig på just nu hade jag dock velat vara i Lycksele på syrrans 20-årsfest. Känns faktiskt aningen surt känns att missa den.
Och på tal om det: Hur skumt är det inte att min baby sister snart lämnar tonåren? Det måste ju tyda på att jag är börjar bli jävligt gammal! Kanske därför jag ligger på sofflocket en lördagskväll i stället för att vara ute och svira...

Såhär mysigt har jag och chipsskålen haft det i kväll. Tycker själv att jag ser ganska inbjudande ut, klart man måste sexa till sig inför mr Sourcream liksom.

1 kommentar:

Idamari sa...

Jag jobbar och har sedan tillbringat tiden i sängen med Sex and the city. Jag måste säga att det är livet. Varför ska man ut och svira?

Jag hade gärna dock gjort dig sällskap med chipsen. Här hemma ekar skåpen tomma.