torsdag 21 juli 2011

Ursäkta frånvaron, jag har sovit!

Jag har insett vikten av helg. Jobbade som sagt både i lördags och söndags vilket var löjligt kul. Men så kom måndagen och då var det inte alls lika roligt. Sju arbetsdagar och åtta nätter med kanske aningens för lite sömn (högst självförvållat, jag vet!) hade satt sina spår.
Under mina somrar på Shell har jag ibland jobbat 14 dagar - kanske ännu mer? - i rad och det har inte varit något problem. Men med arbetet jag har just nu måste jag ju vara kreativ och det har stundom varit svårt att uppbåda just kreativitet med mosig hjärna.

I tisdags när jag kom hem efter arbetsdagen såg jag i alla fall till att göra något åt tröttheten. Däckade på soffan vid 18.30-snåret och vaknade först klockan 4 igår morse. Snarkade vidare ungefär en timme till och sedan mådde jag som en prinsessa under hela gårdagen. Haha!

Och nu mår jag ännu finare, för igår eftermiddag kom äntligen den efterlängtade helgen. Långhelg dessutom! Ledigheten ska jag ägna åt att hänga med så många sköna människor som möjligt. Första stoppet på min umgås-turné blir Vännäsby imorrn!

Inga kommentarer: