tisdag 5 juli 2011

Om det hänger på håret är jag för alltid förlorad

För en månad sedan stötte jag på en bekant som tyckte att jag var "så frän i mitt rosa hår". Kommentaren gjorde mig bestört. Även om det var menat som ett ytterst välvillig komplimang ville jag inte att folk skulle uppfatta mitt röda barr som rosa.
Nu däremot är mitt hår riktigt jävla rosa med en hint av gult, men tyvärr inte på ett fränt sätt. Kreta-resan och det faktum att jag slarvade med färgbomben en ynka gång har gjort sitt för att solka ut det röda.

På torsdag är det jag som parkerar mig i frisörstolen för att försöka rädda det som räddas kan av detta sjunkande skepp.

2 kommentarer:

Anja sa...

hahaha vad kul att man få kommentera ditt hår anna vi var nämligen i umeå förra veckan och så körde vi på e4 genom stan och så se jag en som hade typ jätte rött(rosa) hår och slog vad om att det skulle vara du och jepp det var du på en cykel

Anna sa...

Anja: Menar du att ni passerade mig i Umeå utan att stanna? Dålig stil där Anja! ;)