onsdag 6 juli 2011

En töjd magsäck senare

Jag är så mätt att jag inte vet var jag ska ta vägen. Tidigare i dag blev jag jäkligt sugen på att grilla vilket passade fint då jag hade bokat in en middagsdejt med fröken Thiger. För att då riktigt stilla begäret lastade vi engångsgrillen med fläskfilé och majskolvar och tomater och zucchini och champinjoner. Till det svängde Thiger ihop en gudomlig fetaoströra. Dessutom grillade vi även efterrätten, bananer med polkachoklad.
Allt var så in i tjottahejti gott att jag blir sugen på mer bara jag skriver om det. Och då är jag ändå, som sagt, spyfärdig av frossandet.

Resten av kvällen kommer jag ägna åt att smälta maten, till att börja med. Sedan måste jag packa väskan (IGEN!), eftersom jag åker till Lycksele imorrn och sedan vidare till Stockholm på fredag. Tänkte också hinna med att njuta av att jag har fått tidig helg. Tänk ändå vilken lyx att få göra fredag redan på en onsdag!

Missade att ta bild på allt gott när det var tillagat, men det ser ju inte dumt ut i sin "råa" form heller...

Maten avnjöts med några glas Periquita. Fasligt gott vin det där!

Thiger är en av de vänner som jag umgåtts med längst och därmed blir det en hel del snack om det förgångna när vi träffas. Undra just hur många gånger vi förundrats, förbryllats och generats av alla våra gamla minnen..?

En klassisk Hajk-dessert.

1 kommentar:

Idamari sa...

Jag blir hungrig bara av att titta på allt det där. Så jävla gott. Lika gott som surkrämchips hade varit.

I London hälsade jag på en vän som bestämt sig för att bo där. Kul då jag får hälsa på, tråkigt för att hon är långt bort. Jag åkte med två andra vänner och vi gjorde det man "ska" göra i London. Såg allt, handlade på Primark och såg Chicago som musikal. Himla kul.

Vad händer i Stockholm?
Kram