söndag 17 juli 2011

Helgen på webben

Helgen har jag spenderat på redaktionen där jag styrt vk.se med järnhand. Eller ja, till en början med ganska skakiga händer ärligt talat. Stressen var total igår morse när jag infann mig på jobbet. Morgonrutinerna snurrade runt i skallen medan jag väntade på att datorn skulle starta men jag hann inte mer än logga in innan första larmet ljöd. Ett automatlarm, vad skulle jag göra då egentligen? Turligt nog var det bara något tekniskt fel och inte en brand och jag kunde därmed sätta mig till rätta och börja uppdatera webben.

Nu känns det dock lite trist att jag bara hade två schemalagda pass på webben i sommar och att dessa redan är över.

2 kommentarer:

Jannie sa...

Va duktigt du är som jobbar på så hårt, ta ett bad!

Nighttales.net - följ med i natten tillsammans med en 22årig, rödhårig klubbvärdinna & zumbainstruktör ;)

linnea sa...

Men Anna! Du kan väl kanske hitta någon förklaring i hur man resonerar när man väljer vilka kommentarer som ska publiceras och ej på VK. Ibland när man skriver kommentarer så godkänns de av någon helt oförklarlig anledning inte. Har hänt mig flera ggr, utan att jag använt mig vare sig påhopp, svordomar eller 'hemlig' info som kan skada någon. Börjar ibland misstänka att det ligger nån Hitler bakom modereringen.

Kan ta ett exempel, för 1-2 år sen smet en varg från Djurparken och VK intervjuade nån på parken som sa att de inte hade smitit någon på flera år osv, minns inte direkta detaljer. Då citerade VK detta, men till saken hör är väl att ingen Lyckselebo hade missat att det för bara 10 år sen sprang omkring vargar runt Forsdala, Nydala osv - vilket reportern hade lätt kunnat kolla upp. Flera personer däribland jag kommenterade detta men kommentarerna togs bort gång på gång på gång då vi påpekade faktafelet! Varför? Skitskumt.