måndag 12 mars 2012

En bra arbetslös dag

Om man tvunget ska vara arbetslös ska man vara det dagar som denna. I dag har jag njutit av solskenet och duckat för stormen när jag kryssat mellan Umeås butiker. Har bland annat köpt sängkläder som ska förvandla min sovalkov till en mysplats utan guds like!

Fick dessutom uppleva att mina bröst växte med rekordfart. Gick in på Twilfit för att få hjälp att hitta en bh som för en gångs skull passar. Gick ut med två tutthållare i två kupstorlekar större än vad jag normalt brukar köpa.
Egentligen föredrar jag att ha små tuttar (nästan) alla dagar i veckan men om jag någon gång skulle få för mig att jobba på Change är det är ju kul att kunna flasha med en lite större storlek på namnskylten. (Fast trevligast av allt var ju förstås att hitta plagg som verkligen passar.)

Avrundade shoppingsturen med att ta en kaffe i min ensamhet på ett fint fik vid gågatan. Varför gör jag inte det oftare? Det väldigt avslappnande att kunna filosofera för sig själv på ett kafé emellanåt.

2 kommentarer:

mammsingen sa...

Vilken toppendag! Nya sängkläder och större tuttar - kan det bli bättre? ;-)

Anna sa...

Mami: Vette tusan alltså?! ;)