tisdag 6 mars 2012

Att fylla år.

Tänk vad livet svänger, även från dag till dag! Igår vandrade jag på fluffiga födelsedagsmoln, idag har jag haft en extremt dålig dag. Men låt oss fokusera på det positiva för en stund!

Klockan 06.09 igår började mitt firande. Då ringde nämligen mamma och väckte mig för att sjunga Med en enkel tulipan. Gissa om jag kunde somna om efter den chockartade upplevelsen... Därefter var det full rulle, rakt in i kaklet! Först jobb, därefter fix hemma.

Vid 18-snåret dundrade min redan omnämnda mamma, Micke och Rebecka in i min boning. Gullepluttarna körde från Lycksele hit till Umeå enkom för att fira mig!!! Hjärtat hade svängt ihop en förstklassig födelsedagsmiddag under tiden jag kirrade tårtan, så lite fläskfilé fylld med gottigheter fick inleda frosseriet.

Därefter avlöste besöken, sånginsatserna, presenterna, telefonsamtalen och sockerchockerna varandra. Som jag njöt av allting!
När alla vännerna gått hem var jag dock helt slut på. Fastän det är vrålkul att fylla år är jag ganska glad att födelsedagarna inträffar så sällan.

Fikabordet hade som jag redan nämnt temat "fult men gott".
Jag fick flera fina presenter av mina nära och kära.
I ett av paketen gömde sig ett par karamelliga docs.
Ett annat paket innehöll ett maffigt örhänge från Björg. Måste visa det i ett separat inlägg tror jag minsann, för så fint är det!

2 kommentarer:

mammsingen sa...

Det var väl inte sviterna från det sköna uppvaknandet med den urvackra skönsången som gjorde sig påmind igår? Hoppas du får en bättre dag i dag och ta på dom nya fina rosa dojorna så känns det säkert bättre! kram

Anna sa...

Mamma: Nej, det var irriterande omständigheter som solkade ner mitt goda humör... Men idag har docsen varit på så jag har (nästan) bokstavligt talat trippat på rosa moln idag igen :)