söndag 4 mars 2012

Fult men gott

Tidigare i dag fick jag besök av mina kära, kära syskon. De kom lagom till att mina krämbullar var klara, eller ja - lagom till att hjälpa mig lägga den sista handen på bulla'. Utan Lisas hjälp hade jag haft vaniljkräm över hela köket.

Temat för födelsedagsfikat jag ska bjuda eventuella gäster på i morgon är förresten "fult men gott". Både bullarna och mockarutorna ser ut som skit och jag förutspår att tårtan kommer följa den linjen. Inga perfekt garnerade cupcakes här inte! Men å andra sidan bäddar det ju för att folket blir positivt överraskade när de tar första tuggan. Smaken är det minsann inget fel på!

Lisa var snabb på bollen när jag sagt varsågod...
... och lika ivrig att smaka så mycket som möjligt på en gång!
Det går förresten alldeles ypperligt att käka krämbullarna och prata i telefon samtidigt.
Dessutom verkar de göra en sjukt lycklig! Eller så var det bara jag som var sjukt underhållande när jag tog bilden?

2 kommentarer:

mami sa...

Grattis världens bästa Anna!! Lisa har skvallrat att vaniljbullarna var ätbara:-) Du har väl sparat nåra till oss?? Vi ses i em!

Anna sa...

Mami: Hoppas att din halva var till belåtenhet!