tisdag 20 mars 2012

Den ofrivilliga jubilaren

Idag fyller min bättre hälft år. Hurra för det! Han är dock lite konstig och har inte visat något större intresse för att fira sin födelsedag. "Jag är en teoretiker: Jag ser det som att det blir ett högre nummer att skriva på papper" klämde han till exempel ur sig igår. Eller nåt i den stilen.
Jag har dock gjort mitt bästa för att överföra lite av min egna födelsedagspepp till honom under dagen.

Imorse uppvaktade jag med frukost på sängen, sång och paket som matchar mitt klädval för dagen.

I eftermiddags fick han ett fång rosor! Icas Lyxfloristens blommor kanske inte håller den bästa kvalitén men jag tycker det är himla fint med ett knippe blandade färger.

Egentligen är det ju födelsedagsbarnet som ska välja middag på sin födelsedag. I det här fallet visste dock inte födelsedagsbarnet vad han var sugen på så jag valde (och lagade, förstås!) middag åt honom: Chipotleburgare med hemmagjord guacamole. Valet grundade jag på att J allra helst skulle vilja äta hamburgare sju dagar i veckan. Så ja, jag tror att min matlagning gick hem.

Planen var att baka en tårta - tills jag blev blixtinkallad på jobbet. Istället fixade jag min favoritefterrätt! Gjorde en hel form men vi orkade typ en sked var (fast jag okynnesåt lite extra för den goda sakens skull).
Om jag inte lyckats omvända teoretikern att vilja fira sin födelsedag i framtiden har jag åtminstone stillat både hans och min hunger för en vecka framöver.

5 kommentarer:

Anja sa...

haha så där är hannes oxå jag är som du älskar att fylla år och få en massa PRESENTER sen att man blir ett år äldre det behöver man inte tänka på hihi

mami - förstås!! sa...

Hoppas du har lyckats bota födelsedagsbarnet nu då!?!! Den där efterrätten måste du lova mej att du bjuder på igen :-)

Lisa sa...

Okej, jag erkänner att hamburgaren såg väldigt aptitlig ut men ska du hävda att du är bättre på att göra hamburgare än mig får du banne mig bevisa det. Förslagsvis genom att bjuda mig på en sån där smaskig som på bilden! Och skämmes på mig att jag inte gratulerat karln din på födelsedagen... Det måste jag råda bot på.

Evelina sa...

Haha.... sjöng du verkligen för han? Stackarn ;)
Haha! Hoppas allt är bra med er! Kram

Anna sa...

Anja: Ja, det är ju KUL att fylla år! :)
Mami: Det ska jag väl kunna ordna någon dag :)
Lisa: Jag ska minsann bjuda dig på en hamburgare du sent ska glömma! Får styra upp en sådan till dig snart tycker jag :) Och ja, han har jätteledsen för att du glömt bort honom så skynda att gratta ;)
Evelina: Så du säger! Han blev faktiskt - högst förståeligt - jätteglad över min sång ;) Hoppas allt är fint med dig med. Kram