onsdag 28 mars 2012

Man kan väl leva på bara luft och kärlek?

Det är ett hårt liv att vara arbetslös emellanåt. Speciellt om man är en rastlös själ. Innan klockan ens slagit 14 i dag hade jag hunnit besöka sjukgymnasten, tränat och bakat bröd. Och nu då? tänkte jag. Turligt nog lyckades jag sno någon grannes tvättid och därmed hade jag något att fördriva tiden med i några timmar till.
Jag måste skaffa mig arbetslösa kompisar att hänga med de dagar jag inte har ett jobb att gå till om det fortsätter såhär.

Fick i alla fall ett erbjudande idag om att jobba kväll på fredag. Hade varit lysande - om det inte varit för att en weekendresa till en exotisk plats varit inbokad i över en månad.
Den ekonomiska ängeln på min axel protesterade dock högljutt när jag tackade nej till erbjudandet. Får väl hoppas att luften fortsätter vara fri och att kärleken omger mig även den kommande månaden.

Inga kommentarer: