måndag 11 mars 2013

Ett latmansliv

Idag kliver jag in i sjukskrivningsvecka 2. Ärligt talat är det jäkligt segt att bara gå hemma. Speciellt när jag inte ens kan gå ordentligt... 
Innan jag opererade mig hade jag tänkt ut några projekt jag skulle ta tag i här hemma under tiden mitt knä läker ihop. De projekten har inte riktigt blivit av; istället ägnar jag mig åt att plöja avsnitt av Girls, läsa Torka aldrig tårar utan handskar-böckerna och sova. Haha, ni hör ju! Ett riktigt latmansliv. 

Undra om jag ska ringa kommunen idag och be om att få en personlig assistent? Jag klarar ju det mesta själv – utom att köra bil som jag inte får göra på sex veckor – men det vore kul att ha någon att fördriva tiden med. Undra om min ansökan skulle beviljas..?

4 kommentarer:

mami sa...

Ha ha du kan ju alltid prova.Kanhända har Umeå kommun "special"-regler :)

Anna sa...

Mami: Men du som har kontakter inom det kommunala, kan du inte lägga in några fördelaktiga ord åt mig..? ;)

mammsingen sa...

Absolut! Tror att Lycksele är betydligt mer generösa än Umeå. Du kommer ju i morron och då ska du få se att mor din har fixat minst en personlig assistent ;)

Anna sa...

Mami: Låter bra! :)