söndag 24 mars 2013

Sunday gjorde skäl för namnet

Jag fick nöja mig med att läsa andra delen av Torka aldrig tårar utan handskar. Inte fyskam det heller, i och för sig.

Vilken härlig dag! 
Efter en sedvanlig, lång startsträcka på dagen (det här med sega helgförmiddagar är min grej) tog jag mig ut och parkerade arslet i en snödriva ute på gården. Lapade sol, kände lugnet och bråkade med Johan om vem som skulle läsa Filter (han vann). Vi tävlade i att kasta prick med snöboll (han vann igen) och när vantarna var genomblöta gick vi in igen. 

Och ikväll har Idamari varit här och käkat middag! Guld att få träffa henne igen, efter att hon hållit sig gömd i Norrbotten under en tid. 

Det enda egentliga molnet på himlen är att det idag var ett år sedan mormor gick bort. Tanken på att det är första året av många återstående utan henne är minst sagt sorglig. Tur ändå att hon för alltid har en speciell plats i hjärtat, mormor min. 

Inga kommentarer: