lördag 9 mars 2013

Jag är ju i princip Vonn – eller Dr House...

För att känna mig mindre eländig över min nuvarande invaliditet försöker jag hitta tuffa personer att identifiera mig med. Tidigare har jag funnit samröre med alpina världsstjärnan Lindsey Vonn samt vårt lokala löfte Lisa Blomqvist, som också har kraschat i skidbacken nyligen och slitit av korsband respektive ledband. 
Att deras vurpor var något brutalare (och därmed häftigare) än mina kan vi dock tala tyst om. 

Ytterligare en likasinnad, som jag identifierat mig med under de senaste dagarna, är Dr House. Jag känner mig väldigt mycket som honom när jag haltar omkring här hemma, stödd på endast en krycka (när jag ska bära grejer kan jag ju inte använda båda käpparna). Att min nedsatta fysik dessutom för med sig ett lynnigt humör förstärker likheten ytterligare med denna vresiga tv-läkare. 
Med gelikar likt dessa känner jag mig lite bättre. 

2 kommentarer:

Inga-Liz sa...

Hur länge måste du använda kryckor? Alltså, när får du stödja på benet fullt ut?

Anna sa...

Inga-Liz: Jag får stödja på benet fullt ur redan nu, fast med hjälp av kryckor. Käpparna kan jag nog kasta om sisådär 1-2 veckor!