måndag 10 oktober 2011

Att leka Kate Moss för en kväll

Long time no see. Var i Lycksele och härjade en sväng förra veckan. Gjorde bland annat ett modelljobb, vilket är sjukt kul att skriva. Kanske kan jag lura någon att jag är Kate Moss bortadopterade (och något yngre...) tvillingsyster?

I torsdags blev jag dock i princip väckt av ett telefonsamtal från VK. De ville inte helt otippat att jag skulle komma in och jobba. Därmed fick jag kasta mig i bilen och köra tillbaka till Umeå.
Den här virusspridartiden som råder just nu är verkligen guld för en inhoppare som mig. Alltid är det någon som är för krasslig för att arbeta. Däremot är det en smula jobbigt att sjukersättaren - alltså undertecknad - också dras med en aldrig övergående dyngförkylning. Fast jag försöker bita ihop, snyta ut all grön sörja ur skallen och tänka på att i november, då får jag förhoppningsvis tillfälle att hitta friden.

Hade för avsikt av fota mer backstage under onsdagens visning, men alla var spridda över ishallen (!) där vi höll till. Här stylas i alla fall DJ Suvi av Hårbolaget. Helt galet vilket hästjobb de gjorde för att fixa alla modellers hår...

... för att inte tala om Olivia som ensam sminkade nästintill alla.

Jag gick för Petra Sundqvist som skapat sina alster av blommor och frukt. (Dock inte jag på bilden, som synes.)

Inga kommentarer: