tisdag 25 oktober 2011

Att fånga dagen, tror jag det brukar kallas

Om en vecka åker vi till Bali. Helt sjukt (kul!). Listan på allt som ska göras, inhandlas och läsas på växer men det går trögt att beta av den. Kanske beror handlingsförlamningen på att jag inte fattat att vi ska iväg? I morgon ska jag höja takten i alla fall.

Folk jag berättat för att vi ska iväg tycker att jag är värd det. Till en början var jag osäker - är det verkligen en god idé att ta en månads semester när jag inte har ett fast jobb? Fast så bestämde jag mig för att jag förtjänar det.
För exakt ett år sedan var jag ett mentalt kolli som absolut inte trodde att jag skulle orka ta min examen. Men jag klarade det och har till och med jobbat (i princip) oavbrutet sedan dess. Nu är det dags för mig slappna av för en stund, och framför allt att unna mig ett litet äventyr.

Livet är nu. Det gäller att ta vara på det.
(Det må vara världens mest använda klyscha men det finns ett gott skäl till det).

5 kommentarer:

vd sa...

Du är helt klart värd det! Men jag är lite arg att du inte smugglar med mig i väskan!

broder_jakob sa...

det är du VÄLDIGT värd =)även lilla-lillasystern med, som slipper vända burgare, nu får hon och du steka erat eget fläsk istället, haha. Skulle gärna haka på men de ä säkert avsevärt roligare på jobbet :P Jag får ju iaf göra en avstickare till tannbergskolan på lördag, de är få förunnat :D

mami sa...

Ni är båda välförtjänta den här drömresan, det vet du! Gör IDAG det som kan vara försent i morron!! kram

brynte sa...

Men gud, är det redan om en vecka? Så jäkla skönt och avundsvärt! Du få ha ett hej-igen-sverigeparty istället ;-)

Anna sa...

VD: Men jag kan visst göra det! Bara du betalar övervikten på mitt bagage (nej, jag menar inte så...) ;)
Brorsan: Haha, tack för fläsk-påpekandet. Hoppas du får det bäst på Hedlunda när vi är borta! Jag ska försöka att inte avundas dig alltför mycket.
Mami: Precis! :) Kram
Brynte: Jajjemen, det börjar närma sig! Tycker absolut att du ska kika förbi Umeå när jag kommit hem :)