måndag 17 oktober 2011

Finn en vän

Jag har lagt märke till att det är svårare att knyta nya vänskapsband efter det att jag lämnade skolbänken. Nästa naturliga plats för bonding borde ju vara ens arbetsplats. För en inhoppare likt undertecknad är det dock inte helt enkelt. Just nu arbetar jag uteslutande kvällar och helger, vilket för med sig att jag knappt träffar övriga på redaktionen.

Märk därför min lycka när jag hittade en ny vän igår i Idamari! Ni som snokat i kommentarsfälten på våra bloggar har kanske märkt våra meningsbyten men det var först igår vi träffades på riktigt, över en fika. Inte förrän vi skiljdes åt efter två koppar kaffe och två timmars prat insåg jag att vi inte mötts öga mot öga tidigare. Det borde ju vara ett gott tecken.

1 kommentar:

idamari sa...

Kärlek till dig. Jag ser fram emot att träffa dig (och chipsen) alldeles snart. Kram