måndag 17 september 2012

Hemma hos Emma (hehe!)

Ikväll var jag och VD bjuden hem till Emma på fika. Emma flyttade hit till Umeå förra sommaren bara någon månad efter mig, men vi har hittills aldrig hunnit hälsa på hemma hos varandra. 
Idag var det alltså äntligen dags! Fastän hon bor mitt i centrala Umeå var det som att färdas genom en djungel. Först hittade jag ingen parkeringsplats (tog bilen eftersom det rådde pissväder) och när jag väl gjorde det hittade jag först inte rätt hus. Därefter gick jag till fel port och sedan till fel våning. 

Turligt nog blev jag rikligt belönad när jag väl lyckades hitta rätt dörr och korrekt boning, med nybakad blåbärspaj. Dessutom fick jag prata av mig om några av mina favoritämnen - typ kroppsvätskor och generande hårväxt. 
Ja, vi hann förstås avhandla många fler ämnen men just nu minns jag bara de viktigaste. 

2 kommentarer:

Emma G sa...

Kul rubrik.. :P Minns så tydligt när man var mindre och kompisar ringde hem och frågade " hej, är emma hemma", och fnissade i telefonen! haha :)

Roligt att du kom och hälsade på, även om det var svårt att hitta hit :)

Anna sa...

Emma G: Det var precis det rubriken syftade på. Hehe! ;)

Det var väldigt trevligt att hälsa på hemma hos dig! Nu när jag dessutom hittar dit kommer jag gärna fler gånger :D