måndag 3 september 2012

Born this way ball: En lika mäktig som vacker afton

Åh. 

Så himla, himla bra Gaga var i fredags. Alltså verkligen himla, himla bra

Så fort the Darkness klivit av scenen (vi lyssnade på Love is only a feeling och I believe in a thing called love för gamla, goda tiders skull innan vi var tvungna att rusa på toan) började väntan. Jag hade hört från de som gick på torsdagens konsert att Gaga skulle kliva på vid 21.30 och därför började jag och syster sysselsätta oss med diverse fånigheter. 
Men så plötsligt släcks hela Globen ner, ödesmättade toner fyller den gigantiska kupolen och övergår snart i pulserande bas och ett lila, blinkande ljushav. Gaga kommer utridande på en artificiell enhörning med hela sitt följe. Globen exploderar. 

Från inledande Highway unicorn fortsätter konserten i en sjujäkla hitkavalkad, grym sånginsats och självklart ett dussin fabulösa klädinbyten. Inklusive en köttklänning OCH köttbody, förstås. Mäktigt var det, alltsammans. 

Kvällens vackraste ögonblick var förstås Hair. En av mina absoluta favoriter från Born This Way-albumet och dessutom i akustisk version. Då trillade det faktiskt en tår från ögonvrån.

Ja. Himla, himla bra var det som sagt. Och mäktigt. Och vackert. 
Nästa gång Gaga kommer till Sverige är jag också där. 
Häftigt scenbygge? Oh ja! Jag fotade som vanligt jäkligt lite under konserten och på alla närbilder jag har av Lady Gaga herself ser hon ut som ett vandrande eldklot. Jag får skylla på hennes stjärnglans, hehe.
Såhär såg i alla fall vi ut under kvällen (fast pannan var lite mer glansig i slutet av konserten). Jag körde light-fransar, jämfört med sist det begav sig.

Inga kommentarer: