torsdag 13 september 2012

I mitt huvud

Jag har haft väldiga problem med att somna i veckan. Trots att både kropp och huvud varit helt slutkörda när jag krupit ner i sängen har jag legat klarvaken ett långt tag varje kväll. Tankarna har snurrat runt, jag har förlorat mig själv i funderingar och klockan har tickat på. 
Jag tror det kan bero på att jag undermedvetet stressad över hur tidningen ska bli. Fast det vet jag inte så noga eftersom det i så fall mest gror där under ytan. Hur som helst känns det skönt att det börjar närma sig utgivning (!) - då finns det liksom ingen återvändo (och kanske får jag sova?). 

Härom kvällen gled förresten tankarna in på min mormor. Jag tänker inte så ofta på henne, men när jag väl gör det är saknaden smått kvävande. Jag måste börja minnas tillbaka på henne om dagarna istället.
  

2 kommentarer:

mami sa...

Utgivningen blir säkert en succé Anna så sluta grubbla på den på kvällarna! Mormor vill också säkert att du ska sova gott så försök tänka på allt kul med henne när du får svårt att sova och somna med ett leende. kram

Anna sa...

Mami: <3