tisdag 4 september 2012

Gudsfruktighet och kaviarpynt

Jag drog som vanligt med mig kameran till Uppsala, men väl där lämnade den aldrig Lisas hallgolv. Då jag inte orkade släpa med mig kameran fotograferade jag (tråkigt nog) bara med mobilen. 
Till exempel de här bilderna under torsdagen:
Uppsala domkyrka. Jag må inte vara Guds bästa barn, men jag gillar ändå att gå runt i mäktiga kyrkor. (Jag måste förresten lära mig att fotografera rakt. Det här liknar ju mest lutande tornen i Uppsala.)
Domkyrkan var väldigt stor och det fanns en massa grejer att kika på. Det fanns exempelvis en minnesplatta över att påven Johannes Paulus II hade bett på just den platsen år 1989. Bara en sån sak.
När vi strövade runt bland konungagravar och kyrkorglar frågade syrran plötsligt om det fanns en psalm med nummer 666. Jag grabbade skyndsamt tag i en psalmbok och fick lika fort svaret: Japp, psalm nummer 666 existrerar.
När vi varit tillräckligt gudsfruktiga shoppade vi kläder istället. Eller provade kläder, snarare. Jag testade bland annat den här spejsade klänningen, men lämnade den därhän då den troligtvis bara skulle få agera prydnad här hemma på grund av modellen. Fast när jag tänker efter hade det blivit en billig tavla... 
På kvällen pysslade vi med kaviarmanikyr. Se, så fint och oerhört opraktiskt det blev!

Inga kommentarer: