söndag 30 september 2012

Kung i baren

Jag är relativt nyhemkommen från en helg i Lycksele - en mycket bra helg faktiskt! Har nästan helt ägnat den åt att umgås med familjen: Flanerat på marknaden med mamma och Micke, ätit middag hos pappa och Monika, druckit öl med plastsyster och bror (+ många fler)... 

Hamnade förstås på hotellet i natt, trots att jag numera hellre ägnar lördagskvällarna åt djupa samtal över några flaskor vin än att svepa shots på krogen. Fast jag måste medge att det var väldigt roligt. Jag, Malin och Judith gick fullkomligt lös på dansgolvet i någon slags krigsdans. Som genom ett under höll mitt knä för både flummiga Euphoria-moves, tveksamma breakdance-steg (åh, gud!) och ett kollektivt plattfall. Misstänker dock att jag såg ut som en pirat med träben för utomstående.   

Sen var det det där med shotsen... Mitt ansikte förvreds i ett snålgrin då jag idag hittade kvitton från nattens eskapader. Jag måste ha drabbats av ett elakartat Kung i baren-syndrom lagom till midnatt. 
Då är det tur att krogvistelser inte tillhör vardagen numera.
Igår hade vi även hot shot-premiär hemma hos pappa. 
En av få fördelar med att hösten är kommen!

Inga kommentarer: