söndag 9 september 2012

Lördagens framgångrecept: Skulpturer och fiske

Jamen, den här helgen blev ju också riktigt bra!

När jag vaknade igår morse ville jag dock inte riktigt kliva upp. Låg därför kvar och trynade i sängen till lunchtid. Efter frukosten hade jag tillslut tillräckligt med energi för att åka till Umedalen och strosa runt i skulpturparken, som jag inte besökt tidigare. 
Jag är långt ifrån en konstvetare, men tyckte ändå det var både underhållande och fascinerande att titta på alla verk. Mest gillade jag de mindre abstrakta, då de naturligtvis var lättare att greppa. Som den underjordiska toaletten She leaves the lights on and forgets the room. Älskade konceptet (åk till skulpturparken och titta så förstår ni)!

















Efter helgens kulturgärning åkte vi vidare till en fors för att fiska. Naturen var så vacker att jag fick ont i ögonen och en gädda nappade på första kastet. Fantastiskt. 




Inga kommentarer: