torsdag 11 oktober 2012

Som att gå runt i lösmutasch

Efter några försiktiga provkörningar under helgen invigde jag mina nya glasögon på riktigt igår. Till en början gav de mig huvudvärk och en känsla av lätt berusning (det sistnämnda kan förvisso vara en fördel när man arbetar). Sedan gav både skallebangen och onykterheten med sig och jag glömde nästan bort att jag hade något på näsan. Jag kunde dock inte komma ifrån att uppleva mig själv som utklädd, varje gång jag mötte min spegelbild. 

Jag måste nog träna mer på det här med att vara glasögonorm. Det är inte helt bekvämt att gå runt och känna det som att man har en lösnäsa och fejkmustasch bland folk. 

7 kommentarer:

idamari sa...

Snökkt! Du passar i dem.

Limpalainen sa...

Christer Glenning :D

Emma G sa...

Oh vilka fina! :) du passar jättebra i dom. har själv provat en del nya glasögon i liknande modell, men är ju såå svårt att välja!

Anna sa...

Idamari: Tack! Jag älskar vad bågarna gör för mina kinder.
Brorsan: Var tvungen att googla namnet, men jag måste säga att likheten var SLÅENDE! :D
Emma: Tack så mycket. Jag gick bara på magkänslan när jag valde, tog typ en kvart att utse vinnaren så prova det du med! :)

mamsingen sa...

SER bra ut ;)

Anja sa...

snyggt jag älskar mina ray ban pilot bågar tycker faktiskt det är skönare att ha glasögon än linser men det är ju som sakt en van sak men du vart mycket snyggare än vad du redan är!!!!!

Anna sa...

Mami: Där fick du allt till det, höhö! :P Tack!
Anja: Förstår det, dina glasögon är ursnygga! Var allt bra sugen på att köpa ett par Ray-Bans jag med, men eftersom jag använder glasögon så sällan fick det bli en budgetvariant istället...
Tack för komplimangen :)