söndag 21 oktober 2012

Kvinnan som åtminstone försöker tala med getter

När vi var ute på landet tidigare idag försökte jag dressera en grupp bockar. Som i getabockar alltså, ingenting annat. 

Tyvärr var de mer intresserade av att käka upp mina kläder och tugga på mina fingrar än att sitta eller dansa. Trots det upplevde jag vår kontakt som mycket god och hädanefter kommer "the goat whisperer" stå skrivet på mitt visitkort!
Okej, ibland kanske det blev lite väl mycket av den goda kontakten...
Den jäveln snodde min mössa!
... och när jag väl fick tillbaka den började han istället kalasa på min jacka.
"Nu mina herrar, let's dance!"
FRAMGÅNG.

3 kommentarer:

mammsingen sa...

Så nu har du en ny "parfym" efter besöket hos "bockarna Bruse"... ;)

Limpan sa...

tänker på "black sheep" ;)

Anna sa...

Mammsingen: Haha, faktum är att jag inte tvättade håret förrän igår efter bockbesöket och jag har däremot känt en förnimmelse av getlukt hela veckan... ;)
Limpan: En av de jävlarna bet mig faktiskt så det uppstod blodvite. Han hade passat in i den filmen!