torsdag 25 oktober 2012

Mätt och belåten

Det här med att försöka få någon kontinuitet i bloggandet är sannerligen inte lätt när man jobbar med att skriva hela dagarna. Åtminstone är det inte det för mig. Jag tycker fortfarande det är skitkul att skriva "för mig själv," men jag blir lätt lite mätt efter en hel arbetsdag. 
Som i måndags till exempel. Jag kom hem alldeles för sent från jobbet, värmde upp middagen som Johan lagat och svimmade därefter halvt av i soffan. Sedan var det bara att försöka sätta ihop spillrorna som tidigare varit min hjärna för att författa en krönika lagom till midnatt. Klart jag inte var sugen på att blogga just då. 

Fast framför allt är jag jäkligt mätt på att sitta framför datorn när jag kommer hem från jobbet. Vilken tur att man kan interneta på telefonen numera, för annars hade jag brutit i princip all kontakt med cyberspace efter klockan 17. 

HÄR kan ni förresten läsa min krönika och resten av veckans nummer av Totalt Umeå.  

Inga kommentarer: