onsdag 31 oktober 2012

Tre är tradition

För två veckor sedan introducerade jag en ny tradition i mitt liv: Att gå ut och äta på onsdagar. Egentligen spelar det inte så stor roll om det sker på en tisdag eller torsdag för den delen. Huvudsaken är att jag kan unna mig en middag ute med trevligt sällskap en helt vanlig vardag. 
Nu har det i alla fall fallit sig så att det blivit onsdagar tre gånger i rad: Första gången med en lååång after work med kollegorna på Bishops arms, därefter TC tillsammans med Ewa för att fira hennes 50-årsdag i efterskott (hon var i New York under den stora dagen, den jäkeln!) och ikväll blev det Vezzo med min bästa sambo. Jag har förvisso bara en sambo men han är verkligen bäst. Utan protest. 

Det var första gången jag åt på Vezzo och denna gång fick det bli en pizza toppad med bland annat kantareller, lingon och souvas. Första intrycket av maten var att de snålat med toppingen, men efter första tuggan var jag sjukt imponerad av smaken. Himla gott, helt enkelt! Om vi bara fått ett bättre bord och restaurangen hade fixat utskänkningstillstånd så att man kunde få ett glas vin till maten skulle jag utdelat höga poäng. Hur som blir det helt klart tal om återbesök här framöver för att testa pastan och salladen. 

Efter middagen slank vi in på TC en sväng för en kaffedrink, för att stilla alkoholbegäret (obs! Skämt!) och få en koffeindos. Det är verkligen sjukt mysigt att göra sånt mitt i veckan och så känner man sig sådär världsvan och kontinental. 
Kvällens bukfyllnad 

Inga kommentarer: