torsdag 4 oktober 2012

Flerfaldigt debutant

Jag har länge drömt om att skriva krönikor. I många, många år har jag velat få mitt eget lilla utrymme i en tidning, där jag får uttrycka vad jag tycker och tänker om vad jag vill.

Igår var tiden kommen. Nu skulle jag äntligen få göra krönikördebut på första uppslaget i Totalt Umeå. Givetvis drabbades jag av ångest. Men! Det fanns ingen tid att våndas, så sent i söndagskväll plitade jag ihop mina rader, liggandes i sängen. Det tog ungefär tio minuter och blev helt okej. Någon slags rutin måste väl sex år av bloggande medfört...

HÄR hittar ni det senaste numret av TU. Förutom min första krönika innehåller tidningen bland annat min första sportartikel (!) och har en kort intervju med för Cape Town Operas vd. Någon gång måste ju vara det första för allt. 
Ja, den galna jokern på bylinebilden är ingen mindre än undertecknad.

2 kommentarer:

mami förstås sa...

Den "galna jokern" har gjort ett bra jobb - igen! Grattis!!

Anna sa...

Mami: Tack mamma - för komplimangen och joker-generna ;)