torsdag 3 mars 2016

Gnäll

Alltså den här veckan. Fan vad jag inte tycker om den!
Det har varit mycket att fixa med bostadsrättsföreningen (som jag sitter i styrelsen för) om kvällarna och till det har jag försökt baka inför lördagen då nån jävel (läs: Jag) fyller år. Med betoning på försökt, eftersom kakorna blivit misslyckade. 

Ikväll ska vi ut med jobbet, vilket ska bli sjukt trevligt, men i och med att allt sammanfaller under samma vecka har träningen blivit lidande. Jag gillar verkligen att träna, och gillar inte att inte träna. Det beror inte på att jag tror att kroppen ska förfalla för att den inte blir aktiverad under några dagar eller nåt sånt trams, utan på att träningen ger mig sinnesro. 
Nu känner jag mig bara stressig, understimulerad och gnällig. Skäms lite över min gnällighet, men jag orkar inte tygla den. Förhoppningsvis får jag tid till en löptur imorrn då jag kan få utlopp för all negativitet, men tills dess ska jag fortsätta gnälla. Tycker fasen att jag förtjänar det. 

2 kommentarer:

Emma sa...

Ja! gnäll! det får man göra ibland.. har också gjort det i veckan.
Har inte känt mig hundra (men som tur är har ingen riktig förkylning brutit ut) så har inte tränat mycket i veckan.

Jag är nog likadan - behöver träna för att känna mig pigg och på bra humör!
Förut prioriterade jag inte träningen under en stressig period men har senaste åren insett att det är precis det jag måste sådana perioder.





Anna sa...

Emma: Eller hur! När en är stressad, det är ju då en behöver träningen som mest typ!
Nu håller jag tummarna för en bra vecka för oss båda! :)