fredag 25 mars 2016

Naturkraft

Morrn, morrn! 
Om 1,5 timme styr jag och mina syskon mot fjälls för att fira påsk. Jag har sett fram emot att komma upp till Tärna ett bra tag nu, så jag är laddad! Kanske är det därför jag vaknade pruttidigt (05.20) imorse och inte kunde somna om? 

Innan jag åker måste jag dock bara påminna om att det är en stor dag idag. Silvana Imam släpper ju sitt nya album, för bövelen!!! 
Till min stora lycka fick jag tjuvlyssna på detta mästerverk redan igår via en recensionslänk. Satt på jobbet och lyssnade så intensivt på texterna att jag till slut var tvungen att stänga av för att kunna koncentrera mig på arbetet – och för att inte blåsa av kontorsstolen av musikens intensitet. Jag hade förväntat mig att den här plattan skulle vara helt magisk, men jag hade nog aldrig kunnat föreställa mig nivån av magi. 

Så, låt Naturkraft bli soundtracket till er påsk. Och er vår. Och hela det här året. För det är verkligen helt utomjordiskt bra. 
Klicka på bilden för att öppna albumet i Spotify.

Inga kommentarer: