torsdag 24 mars 2016

Tjejkväll i pyjamas

I lördags hade jag min birthday pajamas bash. Det var inte så livat som det kanske låter, men helt klart en mycket trevlig kväll! 
Jag hade kokat ihop en mezebuffé (när det saknas en libanesisk/mellanöstisk restaurang här i Umeå får en försöka laga sådana rätter själv, tänkte jag) och när vi hade smällt i oss av den blev det sällskapsspel och slutligen film. 

Jag hade tänkt att vi skulle hinna med fler grejer, men kvällen gick så sablarns fort! Jag tar det som ett kvitto på att det var en rolig kväll, då har ju tiden en tendens att springa iväg. 
Eftersom det var ett pyjamasparty var det flera som sov över och jag fick därmed rå om mina gäris (hehe) lite extra. Så, jag är mycket nöjd över att jag skippade en vanlig pimpla öl-födelsedagsfest i år och körde på en sådan här tillställning istället. Som bonus fick jag ju dessutom glida runt i underställ hela kvällen.
Mat i mängder. Som det ska va.
Systrar i pyjamas. Eller ja, underställ i det här fallet. Fan vad vi ska matcha varandra nu hela påsken med våra Kari traa-uniformer. 
Sandra gav mig den finaste blombuketten jag någonsin fått. Och nästan bäst av allt var att hon förstås hade satt ihop den själv, som det floristgeni hon är.

Inga kommentarer: