onsdag 9 mars 2016

Tacotipset

Friterad avokado – smaka på det! Ja, inte bara på ordet utan på maträtten i sig. Jag testade att fritera denna gröna juvel förra helgen och tillsammans med pico de gallo, picklad rödlök och mayonesa blev resultatet magnifikt. 

Jag kan för mitt liv inte förstå varför jag inte testat detta förr?! Avokado är ju i sig supergott och som alla vet blir ju allt ännu godare när det friteras. 
Så, känner ni för att uppgradera svennetacosen på fredag kan jag varmt rekommendera att byta ut den trötta köttfärsen mot krispig avokado som fått bada i fett. Jag utgick från det här receptet, körde upp oljan till 170 grader och lät bitarna ligga i tills de fått färg (typ en minut). Varsågod för tipset.
Jag vet inte hur en får tacos att se sexigt ut på bild, för det här såg ju minsann inte roligt ut. Men jag tröstar mig med att det smakade bättre än vad det såg ut.

Inga kommentarer: