fredag 11 mars 2016

Humlens drottning

Jag har en väldigt händelsefattig fredagskväll. Men det måste nästan vara så, för imorgon ska jag ut på ett jobb 06.30............
Jag förstår faktiskt inte hur jag kunde göra så mot mig själv och boka in en intervju så tidigt en (egentligen) ledig dag! Jag har svårt att börja jobba innan klockan 8 på vardagar liksom. Bäst att mina intervjupersoner levererar imorrn, hehe. 

Jag klagar dock inte över att ha en lugn fredagskväll. Sedan jag kom hem från stallet har jag ätit tacos och nu halvligger jag i soffan med en kurrande Smilla på smalbenen. Och så har jag en fredagsöl bredvid mig, förstås. Fredagsölen är fasen helig! Det spelar ingen roll om en tidig lördagsmorgon väntar, den är ändå ett måste
Ikväll fick det bli en folköl; Queen of Hops. Känns som att det hade kunnat vara min titel. Jag älskar ju humle. Ju humligare öl desto bättre. 

Fyfan vad jag svamlar inser jag nu. Ska rycka chipsskålen av Smilla (som hon upptäckt och gått loss på med sin lilla tunga nu under tiden jag suttit och svammelskrivit) och slå igång ett avsnitt Orange is the new black
Håll tummarna för att jag tar mig upp imorrn!
Illustration: Nattskiftet

Inga kommentarer: