tisdag 11 september 2007

86% STOLT norrlänning!


Gjorde alldeles precis Norrlandstestet på Norrmejeriers hemsida. Jag blev 86% norrlänning, ganska bra tycker jag faktiskt (man är ju faktiskt stolt över sin härkomst!). Tror jag tog det på först och främst födelse- och bostadsort (jag menar - Lappstockholm! Hur mer norrländskt får det bli?!) men också på postnumrena (måste kolla upp sen om jag hade alla rätt där...) och ev dialekterna. Fast det sistnämnda vet jag inte, det är trots allt inte helenkelt att urskilja om man pratar pitemål eller sorseledialekt.
Och, just det, pitepalten måste jag ju ha spikat. Annars äre bara "skämmes tamme faen" som gäll...
Kolla själv hur mycket norrlänning du är här.

Jag har även hunnit röra ihop en pizzadeg sen jag kom hem. Hemgjord pizza måste ju ändå vara det göttaste, mycket bättre än köpt tycker jag. Kom även på att vi har jävligt mycket olika mjölsorter hemma. Eller vad sägs om vete-, råg-, graham och dinkelmjöl? (Jag vet, noll intressant men ändå.)
Ska strax gå och göra en sallad till maten, blir en mix mellan shopska- och grekisk sallad. Mums!

Måste bara avsluta med att berätta att vi var på studiebesök hos ett medium idag. Man vet ju inte riktigt vad man ska tro, men intressant var det i alla fall.

Inga kommentarer: