måndag 24 september 2007

Helvete var helgens ledord

Helgen är förbi. Ja, alltså den jävla skitdynghelgen.

Helvetet började i lördags, kring 14.05. Då gjorde Bureå sitt första mål i seriefinalen Betsele-Bureå. Eftersom Simon spelar i Betsele är man såklart Betselesupporter, även fast det var första matchen jag såg han/dom spela (jag har inte fått vara på en match tidigare eftersom Simon har sagt "nämen, jag är så otränad så du får inte komma och kolla). Sen var helvetet ett etablerat faktum vid 15.32-tiden, då Bureå gjorde sitt andra mål. Med andra ord förlorade Betsele, och jag, min pojkvän eller knappast någon annan som var närvarande under matchen och inte bar Bureå-färger, var långt ifrån nöjda. Suck.

Sen var det alkoholen som gällde, det spårade ut och kvällen blev en komplett mardröm.
Mardröm, mardröm, mardöm.
Det som hände i lördagskväll får aldrig hända igen. ALDRIG!!!!

Igår var dock allt lugnt igen. Det vart en frossar-/bakisdag för paret Bergman-Gustafsson. Eller, jag hade ju lyckats vända magsäcken ut-och-in i lördags så för min del var det lugnt, men för Simon var det värre. Rätt åt han!
Jag är ändå stolt över mig själv för att jag lyckades ta mig iväg på pumpen, jag behöver verkligen träna och få bort den här förbannade degmagen. Fast sen vart det som sagt frossa; chirre, succékaka, kaffe och vatten (ja, vatten är faktiskt jättegott!) och så såg vi "Shooter" med Mark Wahlberg - kanonfilm!
Se den om ni inte redan har gjort det.

Och idag har vi Naturkunskap-prov. Pust, suck, stön och ännu mer helvete. Jag har som vanligt varit lat och inte pluggat sådär som jag borde. Så nu sitter jag här med tusen sidor och stenciler att läsa igenom. Och på det står den en idiot här ute och borrar i asfalten. Han kunde lika gärna borra i min skalle, så högt låter det.
Som vanligt känns det som att det kommer att gå åt helvete på provet. Jag vet, jag säger alltid det med nu kommer det verkligen bli så.
Ska vänta ut den borrande idioten innan jag pluggar det sista - wish me good luck!

För övrigt grattar jag VD som fyller 18 idag. Efter att jag har jobbat ikväll blir det tårta hos henne, greeat! ;D

(Som ni märker kantas detta blogginlägg av ordet "helvete" - det passar ypperligt en helg/dag som denna). Ciao.

Inga kommentarer: