tisdag 18 september 2007

IQ Jessica Simpson

Nu kommer blondietips nr 2 från undertecknad!
Igår slutade vår köksfläkt att fungera, och även 2 eluttag. Vi konstaterade att det nog var en propp som hade gått, men hittade inget elskåp så jag ringde på Lybo för en stund sedan (efter påtryckningar från Simon. Så här gick samtalet mellan mig (J) och hyresvärden (H) till:

J: Ja hej, det var Anna Bergman på ... (adressen). Min köksfläkt har slutat funka.
H: Jaha, det va ju inge bra.
J: Näe, och dessutom funkar inte ett eluttag i köket och inte det i hallen.
H: Har du kollat elskåpet då?
J: Nej... alltså, jag vet inte vart det är. Äre det som sitter i hallen?
H: Jo, precis. K
olla där om en sån där svart spak sitter annorlunda än de andra.
J: Eh, jo de
t gjorde den... alltså, jag frågade en igår om det var elskåpet som satt där men han sa att det inte va det.
H: Men nu funkar det i alla fall?
J: Jo, det är bara jag som är oteknisk tydligen...

PINSAMT! Jag hatar att framstå som korkad brud. Speciellt med tanke på att jag sa till Simon igår att jag trodde att det va elskåpet som satt där, men han sa att han inte trodde det. Så egentligen så är det inte jag som är blond, utan Simon - fast han vill att jag ska framstå som blond. HA!
Dagens blondietips lyder i alla fall:
Lita på dig själv, istället för att gå efter vad andra tror/tycker/tänker.


Jag & Jessica -
intellektuellt jämlika?

Dessutom startade inte Mazdan idag då jag skulle hem från skolan. Som tur var hade Maggi, VD och Eve tiggt skjuts hem, eftersom det regnade ute så dom fick styra bilen. Jag vet inte om det bara är jag som tycker sånt här är pinsamt, men det känns så himla fult att sitta i en liten, skruttig Mazda som dessutom inte startar... Och såklart så skulle det komma två killar och fråga om vi ville ha hjälp, men vi fick igång den innan dom hann börja hjälpa till. Är inte det girlpower så säg? Haha.

Kan det inte bara sluta regna snart? Inte nog med att man blir dyngsur så fort man sticker ut näsan, det är dessutom svinkallt. Är det vintern som är på ingång eller är det bara en pisshöst som ska plåga oss? Tror att jag ska be till vädergudarna ikväll...

Det är föresten en speciell dag idag - även fast Simon inte kan komma på varför. Men han får väl se när han kommer hem från jobbet. Säger bara det: killar! Visst är dom underbara, men det här med datum verkar dom inte haja.

Inga kommentarer: