lördag 22 september 2007

Fredagsnöjet












Första helgdagen är snart slut (yes, jag har varit ledig hela fredan) och det har varit en allmänt lugn dag. Jessica kom förbi här kring tolv-tiden, innan det hade jag hunnit städat lite och hämtat upp tvätten som min duktiga pojkvän fixat innan han for på jobbet.
Jag och Jessica spenderade dagen i vårt lilla centrum, gick på banken, kikade på kläder osv. Sedan for jag och hämtade ut linserna och lånade hem fem par glasögonbågar, eftersom jag har kommit på att jag måste ha ett par nya brillor. Jag använder i och för sig aldrig dom jag har nu, men jag skulle behöva ett komplement till linserna. Så vi får se vad det blir!

Ikväll har Simon bjudit mig på middag på Knut'n. Jag led av grav beslutsångest, men tillslut bestämde jag mig för en Ciao Ciao, eftersom jag tjuvsmakade lite av en sådan förra helgen då VD åt en på jobbet. Riktigt gött måste jag ju säga! Dessvärre har min mage pajat sen, men jag tror att jag hoppar över detaljerna, eftersom jag inte tror att någon vill läsa om mina toalettbesök...

Annars har fredagsnöjet varit att se Idol (ååh, vilken idolnörd jag har blivit!) och bakat bröd. Brödbaket tog jävligt lång tid ikväll, eftersom jag lyckades klanta till det (typiskt mig). Som jag skrivit i bloggen förut har vi en massa olika mjölsorter hemma, och jag (miss)lyckades såklart ta fel. I morotsbrödet som vi bakade ska det vara dinkelmjöl, men jag tog graham istället. Resultatet blev en hård deg, men vi får se vad det smakar. Vi bakade nämligen ut degen ändå, onödigt att kasta allt.

Med andra ord har det varit en lugn och skötsam fredagskväll för mig. Jag har inte ens druckit någon fredagsöl. Eller jo,jag tog några klunkar av min Carlsberg Gold, men när magen kollapsade vågade jag inte dricka nå mer.
Och nu ska jag t.o.m. gå och lägga mig, Simon har ju match imorrn så han måste vara utvilad. Och om han ska sova är det lika bra att jag också gör det. Då orkar jag också med morgondagen bättre :)

Nattinatti!

Inga kommentarer: