torsdag 4 juni 2009

Anpassning till det lappländska lunket

Jag höll på få psykbryt när jag kom hem i kväll och inte fick igång internet till min dator. Inte nog med att jag är stationerad mitt ute i skogen, nu skulle jag vara utan nätet också!!!
Men turligt nog fick till och med lilla otekniska jag igång det efter en halvtimmes kämpande, fan vad stolt jag är!

Första dagen i Lycksele har varit helt okej. På morgonkvisten ägnade jag över en timme åt att läsa igenom den senaste veckans morgontidningar, därmed är jag uppdaterad på den fronten också. Jag gillade speciellt dagens etta där det rapporteras om att Betsele vann över Lycksele i gårdagens derby. Självklart var jag på plats igår, och fastän jag inte är fotbollsfru till en i laget längre blev jag sjukt glad. HEJA BIF!

Annars idag har jag strosat runt på stan med syrran. Jag åt bland annat en mjukglass, köpte drugs på Systemet och Apoteket och förtidsröstade. Det är gött att äntligen få använda min demokratiska rättighet i och med att det var första gången jag fick rösta (kyrkovalet exkluderat, det gav jag blanka fan i!).
Med risk för att rapa upp allt jag gjort idag har jag även ätit en försenad morsdagsmiddag med mamma och Lisa, och därefter sett lillasyster Rebeckas skolpjäs.

Det enda jag väntar på innan dagen är komplett är att Zorro ska komma hem från sin exil hos mormor. Då ska vi två ta en så lång promenad som mina helvetesskavsår tillåter och därefter ska vi lägga oss och snarka i kapp.
Vid närmare eftertanke är det inte så dumt att vara stationerad in the middle of nowhere.

Inga kommentarer: