måndag 1 juni 2009

Duktiga idioter får också sommarlov!

Vårterminen -09 började med en tenta i medier i samhället, och slutade idag med en tenta i journalistrollen. Cirkeln är sluten. Första året är avklarat. Nu börjar mitt nästan tre månader långa sommarlov, och det ska bli sååå skönt.
Tyvärr blir det en hel del jobb, men det är jag ju van vid från de senaste somrarna. Fast jag är ledig betydligt mer i år än de tre senaste åren, och har en massa skoj inplanerat. Metal Town, Stockholm, Lady Gaga, Laganas... Jag ska njuta av varje dag, även de jag står och svettas inne på Shell!

Inte lika fullt så skön var min morgon. Tentan började klockan nio, och tjugo minuter innan ringde Emma på min porttelefon och undrade om jag skulle gå med henne till skolan. Men det var jag inte riktigt redo för, eftersom jag låg och sov... Duktig idiot som jag är hade jag stängt av båda larmen och inte vaknat av ett sms så det blev väldigt mycket panik! Jag hann åtminstone duscha av mig tvärt och he på mig ögonbrynen, ändå blev jag bara tio minuter för sen. Och trots att jag var sjukt yrvaken när jag klev in i salen tror jag att det gick ganska bra. Får jag inte godkänt, då kommer jag fan inte tillbaka till hösten.
(Okej, det gör jag nog ändå men just nu känns det som jag inte pallar en hemtenta en vecka efter att vi kommit hem från Grekland.)

1 kommentar:

Sandra sa...

Så otroligt härligt med lov nu. Vi har överlevt ett helt år Anna. Bara två kvar nu:-P