onsdag 16 september 2009

Bra musik är bättre än klagosång

Om en väldigt liten stund ska jag belöna min kropp med några timmars sömn efter en rätt hård dag. Hela förmiddagen satt jag vid en dator på skolan för att redigera tidningssidor, efter lunch var jag på en smådryg föreläsning och slutligen ägnade jag 1,5 timme åt att lägga upp bilder i inlämningsmappen inför den stundande digitalt foto-lektion.
Dock var dagens nine to five-pass på skolan bara en uppvärmning inför morgondagens 12 timmar skoldag... Ingen tröstande tanke, precis.

Kvällen har inte heller varit speciellt upplyftande. Räkningar för flera tusen har blivit betalda. Jag har beställt ännu mer studielitteratur (det tar liksom aldrig slut!). "Viktiga" mail har skickats. A-kasseblankett är fixad. Diskberget är numera ett minne blott. Och så vidare.

Det är sånna här dagar det är fint att musik finns. Bra musik som gör mig glad. Gamla goá Lost Patrol - Alright har avhandlats några gånger och nya favoriten Mean Streets - Born in 1974 har gått varm. Den ena har jag lagt upp på bloggen tidigare, och den andra hittar jag tyvärr inte på tuben. Men har ni missat de: leta reda på de och de muntra upp er också!

Inga kommentarer: