lördag 26 september 2009

Spiknykter och på väg i säng

Då har jag gjort första arbetspasset efter en Shell-ledighet på två månader. Och det gick kanoners! Jag var lite nervös innan för att jag eventuellt skulle ställa till med kaos - men icket då. Fyra år av kassaknappning och korvgörning har tydligen gett mig lite rutin. 

Annars pågår marknanden för fullt här i Lycksele. För mina vänner av sörländskt ursprung kan jag förtydliga att det i första hand inte betyder att kärringar får kuta mellan marknadsknallar och köpa garn, utan det är drickat som är the real deal. Själv har jag av naturliga skäl inte druckit en droppe i kväll, och lika glad för det är jag. Jag ölade och spritade ju igår så...

Däremot smider jag onda planer för min karl som är ute även i kväll. Jag skriver inte mer än så, i fall han skulle få för sig att läsa min blogg när han trillar in i natt. Men han borde vara rädd, haha... 

Inga kommentarer: