torsdag 17 september 2009

Nostalgitripp á la grindcore

Jag hade på radion tidigare i kväll när jag stod i duschen, och när P3 Live drog igång slogs jag plötsligt av ett minne från sommaren...

Det var den 26 juni närmare bestämt, första dagen på Metaltown i Göteborg. Vi hade just sett Pain live, kombinationen "överleva mosh piten framför scenen" och den säkert 40-gradiga värmen hade tärt på våra metalkrafter. Jag och VD sjönk därför ner mot ett kravallstängsel beläget framför den tomma red stage medan Tina och Lisa nyfiket gick och ställde sig framför black stage för att se grindcorebandet Napalm Death (som enligt Tinas utsago skulle vara "ganska bra"). Helt plötsligt återvänder Lisa till vår skugga position och utbrister asgarvande "titta!". Nyfiken på vad som utlöst skrattvågen hos våra vänner ställde jag och VD oss upp och tittade blickade mot scenen.
Där ser vi ett band vars scenframträdande fick mig att tänka på dagcentras årliga föreställningar, fast tusen gånger mer speedat. Tänk er en annan del av Köping on crack. Till råga på allt hade bandets basist en frisyr som man annars bara skulle kunna skåda när Clownen Manne går och blir munk. Väldigt komiskt.

Tyvärr stod jag som sagt i duschen när denna nostalgitripp från radion bjöds och jag hann inte tipsa er om denna förträffliga (hrm...) konsert. Men den finns säkert att hitta på P3's hemsida!
Annars påminner det mig om att del två av Metaltown-resan fortfarande lyser med sin frånvaro på bloggen, det måste jag snarast ta tag i!


1 kommentar:

vd sa...

tyvärr så måste jag lägga mig i där :P det var du och lisa som satt mot staketet. Fast det är inte så viktigt.