tisdag 8 september 2009

Champion i de suveräna förklaringarnas spel

Ännu en gång har jag fått visa vart skåpet ska stå. Vi hade spelade Rappakalja och Monopol i kväll, och jag briljerade i det förstnämnda. "De suveräna förklaringarnas spel" står det på lådan, så jag är minsann är riktig förklarare! Eller en duktig lögnare, om man frågar Emma (varför man nu skulle göra det?).
Monopol gick det dock käpprätt åt helvete med, jag var den andra att bli bankrutt. Fast det berodde på att det var några som horade ut sina gator och därmed förstörde min lysande taktik. Måste ta med den detaljen i beräkningen nästa gång.

Sällskapsspelens Rolls Royce (och vinnaren i det!)

Det var en rafflande slutstrid i Monopol...

... som Emma till slut gick vinnande ur! Här demonstrerar hon sin krossar-min.

Ett sant loserface! Fast den riktiga förloraren Sandra smet ut med svansen mellan benen innan jag hann dokumentera hennes förkrossade anlete.

Inga kommentarer: