söndag 15 april 2012

I got ice in my veins, blood in my eyes.
Hate in my heart, love in my mind.

Anledningen till att vi åkte ner till Stockholm just i helgen stavades UFC on Fuel på Globen. 15 000 skrikande åskådare. Två svenska vinnare. Två märkliga respektive mäktiga knockouts. Blod. Svett. Kramar.

Var verkligen en upplevelse att vara på plats! Speciellt eftersom jag fick se galan tillsammans med min kära som invigt mig i MMA-världen. Även om jag inte är ett lika stort fan som honom tycker jag det är en jäkligt intressant sport.

För övrigt hette gårdagens kung inte Carl Gustaf utan Alexander Gustafsson. Så jävla bra!

Att fota ett sådant här arrangemang med en Iphone är ju dömt att misslyckas. Se detta som ett bildbevis för att jag var där.

2 kommentarer:

Evelina sa...

Jag trodde du åkte dit genom jobbet...? Är det inte lite väl brutalt tycker du?

Anna sa...

Evelina: Nope, jag var där på eget bevåg. Visst kan det vara brutalt stundtals, sådär så att man måste kika mellan fingrarna. Men samtidigt är det ju en väldigt kontrollerad sport - utövarna får ju inte puckla på varandra hur som helst :)