måndag 2 april 2012

Into the wild

"Så gör man i vildmarken" förkunnade VD i lördags när jag spillde varm choklad över hela mig och fick torka upp det med snö istället för med papper eller liknande.
Jag håller kanske inte riktigt med om att Maltträsk är pure vildmark. Däremot infann sig det eftertraktade lugnet omedelbart när vi kom dit, vilket talar för att Maltträsk åtminstone inte är en hektisk storstad.

Förutom att dricka och spilla varm choklad har vi underhållit oss med skoterkörning, grillning, kortspel och badtunnebadning. Under kväll två i tunnan slog det mig att uttrycket "livet på en pinne" borde relanseras och istället heta "livet i en badtunna - i goda vänners lag. Mitt i vintern. Under stjärnklar himmel. Med en kall öl i handen."
Eller bara "livet i en badtunna" kort och gott.

Om vi hade bott i grillkåtan (och VD hade gått runt med samemössa) hela helgen hade jag kunnat gå med på att vi befann oss i vildmarken. Fast nu bodde vi faktiskt i en fin stuga utrustad med alla möjliga faciliteter istället (och VD hade mestadels på sig en stickad mössa).
Lördagen bjöd på fint skoterväder. Typiskt nog slutade solen skina i samma sekund vi gjorde upp en grilleld på sjön...
Sämre har man haft det! Livet i en badtunna, för att premiäranvända mitt nya uttryck.
Helgens roligaste bild?! Våra inte-så-vackra-miner kan dock förklaras med en väldigt bländande kamerablixt. Hehe.

Fler bilder kommer när jag hittat en samarbetsvillig dator.

4 kommentarer:

Robbelibobban sa...

Bilderna är ju verkligne pyttesmåa också :p Såg annars ut o va en gör go trip!

Ska göra något liknande fast 99% skoterkörning vid 1maj o 1 vecka framåt :)

Anna sa...

Robban: Jag märkte det. Råkade komprimera dem för hårt men jag orkar inte göra om eftersom min dator är så seeeeg :/

Lät härligt med en veckas skoterkörning! Men var kör man den 1 maj?

Emma sa...

Åh va mysigt ni verkar ha haft det! :) Btw så har jag o Sandra redan gjort upp lite planer för vad vi kan hitta på i sommar ;P hehe det innefattar en kanot iaf! Kram

Anna sa...

Emma: Det låter super! Vi styr upp något snart så att ni kan delge oss andra era planer ;) Kram