onsdag 11 april 2012

När förnöjsamheten biter en i röven

Jag har glidit på en räkmacka under hela vinterns förkylningsutbrott. När vänner och kollegor vänt bort huvudet och hostat har jag vänt mig åt andra hållet och lett i mjugg. Nu har dock denna förnöjsamhet bitit mig i röv. I morse vaknade jag upp med en förkylningsöm kropp, rinnande näsa och framför allt en värkande hals.

HELVETE! Jag har inte tid att vara sjuk (fast vem har det?). Jag håller ju på att bygga upp en superkropp och någon sådan får man bestämt inte av att knapra halstabletter och snyta sönder näsan. Dessutom åker jag till Stockholm i morgon och då vill jag vara fräsch.

Ifall någon sitter och ruvar på en dunderkur mot förkylning - dela med dig!

5 kommentarer:

Inga-Liz sa...

Nezerilspray(endast 10 dagar) eller Sinova Forte tabletter(dessa lindrar nästäppa), Mucoangin(smärtlindring vid ond hals, Bisolvonlösning 0.8mg/ml=hostmedicin..och Treo!
Sen är det väl bara att acceptera att man ibland måste bygga upp sitt antikroppsförsvar, dvs gilla läget....
Kram

Idamari sa...

Har hört att whiskey ska vara bra.

Anna sa...

Inga-Liz: Det var ett utförligt och bra tips! Ska skyndsamt uppsöka ett apotek och storhandla! Kram
Idamari: Den metoden har jag hört talas om. Bjuder du på en jäkel när jag slutat jobba? ;)

mami sa...

Krya på dej!!

Anna sa...

Mami: Tack!